شاید شما هم با دیدن موفقیت برندهای مشهور جهانی این سوال برای تان پیش آمده باشد ؛ چگونه کسب و کاری می تواند اینقدر پیشرفت و موفقیت داشته باشد؟ راز موفقیت برندهای معروف در چه چیزی نهفته است ؟
در این مقاله می خواهیم سرگذشت کسب و کارهایی را بخوانیم که توانستند در سطح جهانی بدرخشند .
نقطه اشتراک بین آنها ، این است که همه این برندها ، کار خود را با کسب و کار کوچک شروع کرده و هر کدام شیوه ی مخصوص به خود را در تجارت داشتند.

مطالعه داستان موفقیت برندهای مطرح جهان می تواند کمک بزرگی به کسب و کارهای نوپا باشد که با الگو گرفتن از آنها ، بتوانند به موفقیت برسند . در ادامه به شناسایی عوامل موفقیت پنج برند جهانی سال 2022 می پردازیم :
داستان موفقیت برندها
• اپل

شرکت اپل اولین برند جهانی است که داستان جذاب و آموزنده ای دارد. اپل، بزرگترین شرکت پولساز در حوزه فناوری می باشد و دومین شرکت تولید کننده گوشی همراه بعد از سامسونگ است. رسیدن به این موفقیت های بزرگ مسلما آسان نبوده و حاصل تلاش زیادی برای هدفی روشن بوده است. موسسان شرکت اپل ، تلاش های زیادی برای رسیدن به هدف خود انجام دادند.آنها نیازهایی برای مخاطب خود پیش بینی میکردند که در آن زمان تخیلی به نظر میرسید.
همانطورکه گفتیم این شرکت ها برای برندشدن از روش های منحصربه فرد استفاده میکردند.
روش منحصر به فرد شرکت اپل، از نبوغ استیوجابز نشات می گیرد که با پیش بینی نیازهای آتی مخاطب خاص خود ، محصولاتی پیشرفته و گران قیمت ، طراحی و تولید میکنند و این موضوع ، آن ها را از دیگر رقبا متمایز می کند در واقع راز موفقیت استیو جابز ، شناخت دقیق نیازهای بازار هدف بود .
شما نیز برای موفقیت کسب و کار خود به سبک شرکت اپل، باید شناخت دقیق وکاملی از بازار هدف خود داشته باشید و مخاطب خود را با جزئیات کامل بررسی کرده تا بتوانید نیازهای آن ها را کاملا پیش بینی کنید.
• گوگل

این کلمه رو گوگل کن ! شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید . به ندرت پیش می آید که آنقدر موفق باشید که نام شرکت شما تبدیل به فعل شود! با اینحال، گوگل دقیقاً این کار را انجام داده است . فراموش نکنیم که گوگل برند شماره دو جهانی در سال گذشته بود. این شرکت از یک ایده اصلی و بسیار موفق بوجود آمده است .
گوگل به طور اساسی ، مفهوم موتور جستجو را تغییر داد و اکنون طیف هیجان انگیزی از محصولات دیگر را ارائه می دهد. گوگل ، دائماً عملکرد سایت ها را زیر نظر دارد و سعی می کند بهترین ها را شناسایی کرده و به بهترین شکل به کاربران ارائه دهد. بنابراین از یکسو دائما عملکرد سایتها را رصد می کند و از سوی دیگر ، خود را برای دریافت دقیق تر نیاز کاربران ، به چالش می کشد و این راز موفقیت گوگل است
• سامسونگ

سامسونگ، سومین برند جهانی است ️ که کره جنوبی را به قطب تجاری آسیا تبدیل کرده است.این شرکت ️ابتدا در حوزه موادغذایی ، سپس در بیمه و خرده فروشی فعالیت میکرد.سامسونگ، برای رسیدن به هدف خود که تولید وسایل الکترونیکی پیشرفته و با کیفیت بود تحقیقات زیاد و پر هزینه ای انجام داد و سرانجام موفق شد مسیر خود در دنیای فناوری دیجیتال را پیدا کند .
در حال حاضر این برند جهانی با استفاده از نتایج تحقیقات و یادگیری سریع خود، تلاش میکند تا محصولی طبق نیاز مشتری تولید کند.
به مدرسه سامسونگ خوش آمدید . اکنون می خواهیم راز موفقیت سامسونگ در جذب مخاطبان را با هم مرور کنیم :
۱) ابتدا رقبای خود را بررسی کنید تا وجه تمایز مثبت خود را کشف کنید.
۲) با تحقیق و گفتگو با مشتریان رقیبان خود، نظر آنها را بررسی کنید؛ ببینید دقیقا چه ویژگی از محصول رقیب شما، نظر آنها را جلب کرده است.
۳) با چند پرسش از مشتریان رقیب، انتقادها و نیازهایشان را که در محصول رقیب وجود ندارد، یادداشت کنید.
۴ ) با جمع بندی اطلاعات بدست آمده، برای ارائه محصول با کیفیتتر، اقتصادیتر، و کاملتر از رقیب خود برنامه ریزی کنید.
شاید بتوان گفت : راز موفقیت برندها از جهتی مشابه هست و آن هم در یک جمله نهفته است : شناخت نیاز مشتری و تلاش در جهت رفع آن به بهترین شکل ممکن .
• آمازون

رتبه چهارم برندهای جهانی، به شرکت آمازون تعلق دارد. این برند در شروع کارخود، سایتی فروشگاهی برای فروش کتاب بود ولی الان به یک همه چیز فروشی تبدیل شده است.
روش منحصربه فرد آمازون برای موفقیت ، فقط جلب رضایت مشتری است.پس با توجه به طیف گسترده مشتریان و حفظ اعتماد و رعایت حقوق آنها ، باید جنس های مرغوب و با قیمت معقول ارائه کند.
از نکات مثبت آمازون میتوان به پشتیبانی خوب و سریع و اهدا جایزه به مشتریانی که نظر خود را ثبت میکنند اشاره کرد. برای موفقیت به سبک آمازون باید در کسب و کار خود پشتیبانی عالی داشته باشید تا مشتریان ، براحتی و کاملا صمیمانه با شما در ارتباط باشند و بدانند که پذیرای نظرات آنها هستید. در واقع با کمک انتقادات مشتریان ، می توانید ایرادات کار خود را برطرف کرده و موفق شوید.
• مایکروسافت

پنجمین برندجهانی فعال در حوزه فناوری، مایکروسافت است. موسسان این شرکت، پلآلن و بیل گیتس هستند که اهداف بلند پروازانه ای دارند و البته که برای تحقق این اهداف به توانایی های خود ایمان دارند.
شرکت مایکروسافت، پایگاه مرکزی توسعه ویندوز است. این شرکت علاوه بر ویندوز، محصولات دیگری در حوزه فناوری ارائه میدهد.
چهار پیام مایکروسافت برای کسب و کارهای کوچک عبارتند از :
الف - با توجه به توانایی های شرکت، اهداف بزرگی داشته باشید.
ب - خدمات خود را کامل یا حتی بیشتر از آنچه قول دادید، ارائه دهید.
ج - دنبال فرصت های سرمایه گذاری در حوزه کاری خود باشید.
د - در موفقیت قانع نباشید! همواره به دنبال موفقیت های بیشتر و جدیدتر باشید.
مطالعه داستان موفقیت شرکتهای بزرگ در سطح جهانی، میتواند نکته های کاربردی زیادی برای کسب وکارهای کوچک داشته باشد.
همه این شرکتها با روش هایی نوین به موفقیت رسیده اند. در ادامه لیستی از این روش ها را بیان میکنیم.
گام های اساسی برندهای جهانی در مسیر موفقیت :
گام اول : نیاز مشتری خود را بشناسید.
گام دوم : تحقیقات زیادی انجام دهید و از نحوه تصمیمگیری مشتریان خود برای خرید اگاه شوید.
گام سوم : رقبای خود را بشناسید.ویژگی ها و نحوه ارائه محصول یا خدمات با کیفیت را پیدا کنید .
گام چهارم :در کارتان عالی باشید و از طریق راه های مختلف، جویای نظر مشتری نسبت به محصول یا خدمات خود باشید.
گام پنجم : با در نظر گرفتن توانایی های خود، آمادگی انجام پروژه های بزرگ را داشته باشید.
گام ششم :به دنبال پیدا کردن مسیر موفقیت برندهای مدنظرتان باشید.
حال که داستان موفقیت برندهای جهانی را دانستید ، حرکت خود را آغاز کرده و داستان مخصوص به خود را خلق کنید .
منبع : https://www.bidsketch.com/blog/business/famous-brands-success










